Calculează porţia corectă

Categoria părinte: Revista presei de mediu Categorie: Arhiva 2009 Publicat: Miercuri, 16 Decembrie 2009 Tipărire Email

Nu toţi avem „dreptul” la aceleaşi porţii, ţin să ne atenţioneze medicii. „Necesarul caloric se stabileşte în funcţie de mai mulţi parametri, printre care sex, înălţime, greutate, boli de care suferim sau activităţi zilnice”, explică medicul nutriţionist Eduard Adamescu, de la Cabinetul „Calea Moşilor” din Bucureşti.

Pentru a nu depăşi cantitatea de mâncare de care are nevoie organismul
trebuie să aveţi mereu în minte mărimea unei porţii corecte. „O porţie de «bun-simţ» de friptură cu garnitură înseamnă maximum 150 grame de carne, pe care o puteţi asocia cu mărimea unui pachet de cărţi de joc. Garnitura, piure de cartofi sau orez, trebuie să aibă între 150 şi 200 de grame, echivalent cu o minge de tenis de câmp”, spune nutriţionistul Eduard Adamescu.

Cantitatea maximă de dulciuri pe care o puteţi consuma într-o zi nu trebuie să depăşească 300 de calorii. Astfel, la desert, e suficientă o prăjitură, o plăcintă sau o clătită de dimensiune mică. „O clătită are făină, ouă, lapte, dar nu astea sunt de incriminat. Problema apare când adaugăm zahăr şi umplutură”, avertizează medicul Eduard Adamescu. Cea mai sănătoasă e clătita umplută cu brânză de vaci.

„Începând cu anii ’80, percepţia asupra meniului zilnic obişnuit s-a schimbat radical. În medie, o porţie de mâncare e azi cu aproximativ 200 de kilocalorii mai bogată decât acum 20 de ani. De aceea, pentru adoptarea unui stil de viaţă echilibrat, e important să cunoaştem şi cantităţile recomandate pentru o porţie, indiferent de tipul de aliment consumat”, afir mă nutriţionistul Maggi, Elena Casapu.

Accesări: 4576
Print Friendly, PDF & Email

Sustinem